Malaywood-Nuffnang

Wednesday, October 08, 2014

Zed Zaidi teraju semula Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) ?


Zed Zaidi terajui semula SENIMAN selepas memperolehi 109 undi menewaskan dua calon lain, Datuk Mustapha Maarof dan Afdlin Shauki yang masing-masing mendapat 77 dan 66 undi.

Apa hebatnya Zed Zaidi nie ? mulut dah lah celupar... Apa sumbangan dia kepada seniman sebelum ini ? Kita tengok, apa yang Zed Zaidi mampu lakukan kali ini.


Malaywood: ahli SENIMAN, kamu telah membuat pilihan.

Tuesday, October 07, 2014

Faizal Tahir cuma aktif dibelakang tadbir sahaja


Lama tak dengar citer pasal Faizal Tahir, pemilik syarikat produksi Faithful Music. Apa khabar Faizal ? bila nak aktif semula ?

Khabarnya, Faizal kini sibuk menghasilkan lagu untuk bekas juara Akademi Fantasia (AF) 2013, Faizul Sany. 

Anyway, all the best Faizal. Bila nak buat album sendiri yang terbaru ?




Tuesday, September 30, 2014

Aliff Aziz Bakal Dipenjara Kerana Mencuri Telefon Bimbit


Penyanyi kelahiran Singapura Aliff Aziz berdepan hukuman penjara 20 hari sekiranya gagal melunaskan denda berjumlah $2,000 berikutan kesalahan mencuri dua buah telefon bimbit. 

Kesalahan itu dilakukan pada Mei lalu apabila dia mencuri telefon berjenama HTC One dan Samsung Note 1 milik dua individu berbeza.

Akhbar terbitan Singapura itu turut melaporkan Aliff telah didakwa pada 16 ogos lalu atas kesalahan yang dilakukan.

Monday, September 29, 2014

Fad terkilan disingkirkan dari Super Spontan 2014



Ahli kumpulan Mawas Berduri, Fad atau Shawn Mail mengakui sedikit terkilan selepas tewas kepada Biawak Laser walaupun undian di awal permainan menunjukkan mereka mendahului dengan 81 peratus.

“Saya sedikit terkilan Mawas Berduri tewas lagi buat kali ketiga sehingga ahli kumpulan kini berkurang kepada empat orang. Saya dan rakan-rakan telah lakukan yang terbaik sejak di awal permainan, namun kecundang dengan  keputusan undian di akhir permainan,” ujar Fad kepada Astro Gempak.

Namun menurut Fad, dia tidak kecewa dengan keputusan ahli kumpulan Mawas Berduri yang memilihnya untuk disingkirkan di minggu keempat.

“Saya tidak kecewa langsung selepas tersingkir di minggu keempat. Ini tahun pertama saya di gelanggang Super Spontan dan banyak perkara yang telah saya belajar. Sekurang-kurangnya ini adalah tahun persediaan dan percubaan saya untuk teknik lawak spontan yang betul.

“Sejak di minggu pertama saya sudah realistik dan bersedia untuk disingkirkan sebab semua yang ada dalam kumpulan saya pelawak yang hebat-hebat belaka. Mereka juga antara senior sana yang banyak membantu dari awal permainan sehingga saya tersingkir. Insya Allah jika saya diberi peluang sebagai peserta pada pada tahun hadapan, mungkin saya sudah bersedia sepenuhnya,” jelas Fad lagi.

Jumaat minggu lalu, Mawas Berduri terpaksa akur selepas tewas kepada kumpulan Biawak Laser dengan beza peratusan undian yang tidak begitu jauh.Fad atau Shawn Mail tidak bernasib baik selepas menerima undian penyingkiran tertinggi menerusi ahli kumpulan Mawas Berduri sendiri. 

Penyingkiran Shawn Mail menyaksikan Mawas Berduri hanya tinggal empat orang peserta dan harus memberikan saingat sengit buat ahli kumpulan Biawak Laser yang terdiri daripada Reza selaku pengurus dan diwakili oleh Shuib (Raksasa Comey), Tauke (John Senah), Shahrol (Super Gayung), Michael Ang (Angpaou Man), Achey (Acik Gelek) dan Abam (Johnny Bear).

Jangan lupa untuk menyaksikan Warna Super Spontan yang akan bersiaran secara langsung di Astro Warna (132) dan Mustika HD (134) bermula  jam 10 malam!

Ewal AF2014 adalah Iqwal Hafiz 2010 ?

4 tahun dulu, Malaywood pernah bukak cerita seorang budak baru dlm industry tanahair. Dulu tak kenal siapa dia tapi popularity sedang meninkat naik. Masa tuh memang tak kenal siapa dia Iqwal Hafiz. Tapi memang ramai budak budak pompuan kenal dia sebagai pendatang baru ketika itu. Click here untuk cerita lama

Iqwal Hafiz 2010

Siapa sangka, malam tadi dalam Konsert AF, Iqwal Hafiz nie atau kini lebih dikenali sebagai Ewal AF 2014 adalah anak kepada lagenda rock Mel Wings. 


Saturday, September 20, 2014

Anugerah Khas Juri: Pencapaian Komedi Sepanjang Zaman - Senario


Generasi skrg mgkin tak kenal siapa senario .. Mungkin diaorang akan kata lawak bodoh tp mereka lah peneman kita semua sekeluarga dulu-dulu. 

Ternanti-nanti sitkom diaorang dihujung minggu. Diaorang ni berlakon dan menyanyi semua boleh. Terima kasi Astro sbb dpt bawak 7 anggota senario bergabung semula. 

Malaywood: Sebak tgk wahid menangis tadi.

Tasha Shila Memadu Asrama Dengan Hans Dalam Bilik Air?

Dasyat betul citer gosip Tasha Shila ini. Tasha Shila didakwa memadu asrama dengan kekasih hatinya, Hans di dalam bilik air di sebuah lokasi drama bersiri Maaf Jika Aku Tak Sempurna. 

tasha shilaMenurut Tasha, tuduhan ini adalah satu fitnah yang mengaibkan. Sumber yang membawa dakwaan ini khabarnya adalah salah seorang kru produksi drama tersebut. Terang Tasha Shila:-

Siapa yang cakap benda macam ini? Saya tak nak komen panjang-panjang selagi tak jumpa orang yang menyampaikan cerita itu! Saya sampai tak tahu nak respons apa. Memang mengejutkan sebab macam tak sudah-sudah orang nak memalukan saya dengan cerita macam ini.

Saya sedar ia bukan kali pertama dilemparkan, tapi cukup-cukuplah buat saya macam ini. Ini tuduhan melampau dan memalukan. Takkan saya tak boleh nak berfikir sampai perlu buat benda macam itu di tempat kerja?

Tasha bagaimanapun mengakui yang kekasihnya itu kadangkala hadir ke penggambaran untuk singgah mengambil dirinya dan bukannya berkepit sepanjang masa seperti yang didakwa. Terang Tasha lagi:-

Tidaklah sampai dia sentiasa berkepit sepanjang saya menjalani penggambaran. Itu tak betul langsung. Cuma kadang-kadang dia datang ambil saya selepas habis penggambaran dan singgah sekejap saya. Apatah lagi kalau sampai ke tahap orang cakap kami buat benda bukan-bukan di set. Itu memang melampau.

tasha shilaSumber Harian Metro.