Malaywood-Nuffnang

Friday, August 29, 2014

Ramli MS: Kenapa Kamu Nak Sibuk Hal Peribadi Saya ?


Ramli MS hari ini menerusi kebanyakan media mempersoalkan tindakan orang ramai yang kecoh akan serbuan pihak JAIS ke kediaman beliau semalam.

“Memang salah saya kerana merahsiakan perkahwinan kami tapi saya kesal kerana serbuan itu digembar-gemburkan seolah-olah saya buat jenayah. Macamlah saya jual pil ecstasy atau pil kuda! Yang kecoh sangat soal peribadi saya apa pasal?” kata Ramli MS.

Ramli MS dalam kenyataan sama berkata beliau mempunyai sebeb tersendiri untuk tidak mengaku sudah berkahwin dengan Alyah sebelum ini dan tidak ambil pusing pun dengan semua tanggapan orang di luar sana kerana ianya soal peribadi.

Ramli MS menceritakan situasi santai di sebalik serbuan pegawai JAIS ke rumahnya di Bandar Kinrara awal pagi semalam.

“Sedangkan kami (Ramli dan pihak Jais) siap bergurau senda lagi di dalam rumah. Macam pihak polis buat sekatan jalan. Mereka tahan, bertanya dan kemudian kita jalan. Tetapi orang luar buat cerita macam saya jual dadah,” tambahnya.

Wednesday, August 27, 2014

Bangang punya Azwan !


Pasti semua sudah sedia maklum dengan perang dingin yang sedang berlaku di antara dua selebriti sensasi Malaysia yang berpunca daripada sekeping foto selfie.

Azwan nie memang bangang ....... harap mulut leser jer lah modal dia

Saturday, November 16, 2013

Paramount Pictures terbit filem kisah Nabi Noh berjudul Noah.

Syarikat perfileman gergasi dunia, Paramount Pictures akan menerbitkan sebuah filem epik mengenai kisah Nabi Noh a.s. yang diberi judul Noah. 



Filem terbitan Paramount Pictures dengan kerjasama Regency ini akan mula menjengah ke pawagam pada Mac 2014.

Dibintangi Russell Crowe, Jennifer Connelly dan Emma Watson, filem arahan Darren Aronofsky ini bakal menampilkan sudut pandang penganut Kristian dan masyarakat Barat terhadap kisah Nabi Noh a.s. yang membina bahtera bagi menghadapi bencana paling dahsyat iaitu banjir terbesar dalam sejarah dunia. 

Kemunculan filem ini dijangka bakal menarik perhatian masyarakat dunia untuk melihat dan mengkaji perjalanan kisah sejarah yang cukup mengagumkan ini.  Sejauh mana ia menepati sejarah yang difahami penganut agama Kristian dan juga Islam? 

Thursday, November 14, 2013

Lirik Lagu : Bang Selebu

"bang selebu kuali sawa , 
hujan turun mandi katun , 
sirih rampai pinang berseri , 
mintak peluk si tangan kiri , 

Saturday, October 12, 2013

Aeril kesal anaknya dilabel anak haram ?


SHAH ALAM - Pelakon filem, Aeril Zafril dan Wawa Zainal mengesahkan bahawa mereka sudah bernikah sejak setahun lalu.

Pasangan selebriti ini juga sudah mempunyai seorang cahaya mata.

Akui bercinta sejak 2011, Aeril memberitahu kisah cinta mereka dihalang oleh pihak pengurusan sehingga terpaksa menyembunyikannya dari pengetahuan umum.

"Kami memang bercinta sejak itu tetapi dimarahi pihak pengurusan.

"Kami terpaksa memberitahu bahawa kami tidak bercinta," katanya pada sidang media khas yang turut dihadiri Wawa, hari ini.

Ekoran dihalang, pasangan ini membuat keputusan untuk bernikah, awal tahun lalu.


Kdg2 artis ni hidup berlakon jer. Sndiri cari psl , slhkan masyarakat ... Haa dah terkantoi terhantuk cari alasan nak cover !

sbb tu kalau kita nikah kahwin kena hebah² kan.. sebab nak elak fitnah.. 

Sunday, September 08, 2013

Pelakon Maimon Mutalib meninggal dunia


Pelakon veteran Maimon Mutalib meninggal dunia pukul 2.20 petang semalam di kediamannya di Seksyen 17, Shah Alam.

Allahyarhamah menghembuskan nafasnya yang terakhir setibanya di rumah selepas dibenarkan keluarkan daripada Pusat Perubatan Universiti Malaya, Petaling Jaya.

Allahyarhamah disahkan menghidap kanser payu dara tahap keempat pada 2012.

Jenazah Allahyarhamah dijangka akan dikebumikan pada malam ini di kampung halamannya di Tangkak, Johor.

Pelakon drama dan filem terkenal itu meninggalkan lima orang anak, Kamarul Syahid Keristifa, 34, Surayatul Nadia Keristifa, 32, Surayatul Natasya Keristifa, 25, serta sepasang kembar Abdul Rahman Haji Keristifa dan Abdul Rahman Haj Keristifa, 16.

Jenazah Maimon Mutalib di kediamannya di Shah Alam